alma Johansson wickman

Alla inlägg under februari 2013

Av Alma Johansson - 28 februari 2013 17:26

Idag vaknade jag faktiskt klockan halv sju för jag trodde att jag hade tid på vårdcentralen klockan nio. Så var inte fallet, jag hade tid klockan tjugo över tre och fattar inte varför jag fick för mig att det var tidigare.

Hursomhelst passade jag på att pluggeliplugga lite och fick i alla fall 3 psykologiuppgifter kirrade! Woho!

SEN gick jag upp till vårdcentralen för uppföljning av brist på D-vitamin och lite andra saker. Passade då även på att fråga om en svart, utbuktande prick jag har fått under högra ögat. Jag diggar den faktiskt, men var lite orolig att det skulle vara nåt allvarligt (Hypokondriker som jag är). Hon sa att hon inte visste så mycket om leverfläckar, men att det var lite konstigt så en annan läkare fick kolla på pricken och konstaterade att det inte var något farligt men att jag inte skulle klämma på den då det förmodligen är en infekterad pormask. Sen (out of nowhere) började han gnugga på min ANDRA leverfläck strax under läppen som jag har haft hela livet.

Jag - "Den är det ingen fara med. Den har jag alltid haft."

Han fortsätter att gnugga tills hans smetar ut ifyllningen. Jag lägger mitt finger lite försynt över fläcken för att han ska sluta.

Läkarn - "Vad i...?"

Jag - "Den är ifylld."

Han - "Va?? Vad säger du!?"

Jag - "Den är IFYLLD! ... MED SMINK.

"Jaha", säger han och skrattar med undertoner av sarkasm. "För att skrämma ihjäl hudläkarna, HA... HA...HA."

Jag - "heeeeh..."


Efteråt tog jag en promenad i mitt vindpila, pitoreska Ölandsparadis. G-Ö-R-VACKERT!

Tvekade lite om jag skulle ta garderobstrappan ner då den var äckligt hal, men gjorde det i alla fall. Höll på att slå ihjäl mig några gånger,

Det tog en jäkla tid i alla fall, så jag fick sno på utav bara H-vete när jag kom ner så att det inte han mörkna. Har inget emot fina solnedgångar men det är lite halvlebbigt att linka igenom halkan i slottsskogen utan att se något.

Stannade vid det s.k "Tometrädet" där man ska lägga in pinnar till tomten som bor i hålet under trädet. Sen ska man viska i den lilla ihålnaden längre upp vad man önskar sig. Åh, vilken fin bardom man har haft...


Här kommer fina bilder jag tog! Säga vad man vill om B-holm men Ölandsnaturen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.


     

 

 

 

 

 

 




Av Alma Johansson - 27 februari 2013 19:36

Life-butiken här i B-holm är helt underbar. Det är inte billigt men SÅ värt det!

Häromdagen köpte jag carobpulver som tydligen ska vara ett bättre alternativ för varm choklad. Måste dock erkänna att det smakar lite skumt men man vänjer sig faktiskt. 

HIRS! Oh my, oh my, min nya besatthet. Problemet med mig är att när jag väl har fåt dille på nåt så blir jag nästan besatt. Mina nära och kära vet nog vad jag talar om. Hirs är ett kanonnyttigt sädesslag som är så gott om man tillagar på rätt sätt. Jag äter det i princip varje dag i alla möjliga olika former (stekt, kokt, gröt, biff etc)... kanske inte så jättebra då man självklart inte ska överkonsumera saker och ting. Men jag tipsar veggo's där ute att testa detta!

Köpte även Yogi-te som min kära kusin Judit tipsade mig om. Jag gillar ju te med fyllig smak och det är precis vad man får. Ganska dyrt te, men kvalitet går före kvantitet ;) Den gången vart det kanelsmak, men chilismak är görgott det med. Ska testa alla hade jag tänkt.

Sist men inte minst köpte jag en fotslip. Låter lebbigt, men det gör icke ont, kittlas bara lite. Den skulle ha gått för över 300 kr, men dem ville bli av med den så den kostade bara 50 kr! sanslöst!


   


Idag har jag även vart i skolan och spätt på min stress lite. Det var bara jag och Eric på lektionen (Vi är 4 pers annars) så den var inte så långvarig. Därefter tog vi en svänga hem till honom där min Ebbs väntade. Lite mat och wii-spel och sen bar det hemåt.

Believe it or not men jag bakade en nästan kolhydrat-och-kalori-fri kladdkaka. I know right? Whuuuuut?
Jorå, jag ersatte vetemjöl med mandelmjöl och fiberhusk och ersatte socker med stevia strö samt kakaon med Hälsokost kakao. Fantastiska stevia! För dem som inte vet är Stevia ett BRA sötningsmedel som kommer från en växt. Innan folk börjar protistera och dividera om att sötningsmedel är skit vill jag förklara att JA, sötningsmedel är oftast skit för att det är kemiskt framställt. Stevia är en naturlig växt utan varken kolhydrater eller kaleorier men är ändå 10 ggr sötare än socker. Lite lakritsaktig bismak men det kan man ju leva med, eller hur?

Vet att folk även kan vara emot substitut för saker och ting, men let's face it; jag är en substituttjej. När jag var vegeterian åt jag i princip bara kött-substitut. Det är väl ingen som säger att jag blev veggo bara för att jag diggade vegetariskt så mycket? För det gjorde jag inte, och jag älskar kött. Nu åt jag ju inte å mycket baljväxter vilket fick det hela att fallera, men det är en diskution vi kan ta upp vid ett annat tillfälle.

I all fall.. detta blev resultatet av min mini-kladdkaka! Den smakade toppen! Nu rekomenderar jag inte att man knölar i sig såna här titt som tätt bara för att den inte är onyttig, men man kan alltid ersätta typ mellanmålet med en sån här. Tips från coachen, jaoo ;)


 

Av Alma Johansson - 27 februari 2013 01:09

Tjohej! Tänkte att jag skulle skaffa blogg eftersom jag ändå babblar så mycket hela tiden. Tänkte bespara folk tinitus och få det nerskrivet istället. Min kära vän Fia tyckte jag skulle skaffa på bloggplatsen, so I did. 


Tack och hej för ikväll! Nu ska jag och Fia titta på 24.


XOXO / Gossipgiiiii... ehmmm... Alma.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards