alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Låt folk ha SIN fight.

Av Alma Johansson - 4 augusti 2014 23:15

Någonting som kan uppröra mig lite är hur folk som är inriktade på att kämpa för en av världens alla (typ miljoner) orättvisor kan rikta sitt finger åt den som inte kämpar för samma sak. 

Världen är otroligt orättvis, och det finns oändligt många orättvisor att kämpar emot. En människa orkar förmodligen inte lägga sin energi på allt som har gått snett på denna planet, för tja... vi är inte mer än människor. Den ena kämpar mot rasmism, för kvinnors rättigheter, djurens rättigheter, miljöproblematik etc. Att klanka ner på den ena för att den inte har lagt manken till vad gäller det problem DU anser är mest problematiskt eller värt att kämpa för är ganska trångsynt.
Du mår vara djurrättskämpe men har inte lyft ett finger för kvinnors rättigheter. Okej. Det är okej. Du kämpar för någonting.
Du kanske är feminist men äter gladeligen en stek på lördagskvällen. Who can judge? Du kanske har skänkt många kvinnor hopp eller kämpar åtminstone för det du anser är viktigt.


Detta är inte självklarheter. Jag talar ju självklart av egen erfarnhet. Låt folk ha SIN fight, för guds skull. Period.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards