alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Finaste filmscenerna :'(

Av Alma Johansson - 15 juni 2014 21:59

Nu är jag sjuk igen, och har sååå tråkigt. Marie och jag pratade säkert en timma i telen. Ville inte lägga på, haha! Har gjort allt man kan göra när man är sjuk typ... ingenting. 
Ska i alla fall kanske upp till sjukhuset imorgon och kolla upp lungorna, för jag hostar upp massa grönt slem och det gör onte i dem :( (too much information?)

Anyhow, nu har jag suttit här och kollat på mina favooscener som berör mig SÅ IN I.... titta på dessa och gråt en skvätt! Vissa kan vara spoilers så titta på egen risk.


1. The spectacular now - Suther's mamma talar om för honom hur älskad han är.


2. Ringaren i Notre dame - Esmeralda står upp emot Frollo

(så jävla bra. Demi Moore alltså <3)



3. A beautiful mind - Alicia berättar för Nash vad som är verkligt och inte.
(Cry me a river. Vilken musik, vilket skådespeleri, vilken monolog!! Bästa filmen som gjorts. Någonsin.)


4. The Prestige - "I know what you really are, Alfred"
(Den här scenen kanske man inte blir jätteberörd av när man inte vet vad Alfred egentligen är - vad som är filmens twist, men jag har sett detta mästerverk så många gånger och jag kan inte låta bli att gråta till den här scenen, för jag känner verkligen med henne, nu när jag vet.)



5. The impossible - megarörande scen.
(Kan inte berätta vad som händer om man inte sett filmen, se på egen risk.)


6. Truman Show - slutscenen

(Det här är ju bara helt fruktsnvärt. Otroligt bra film och awesome scen.)



7. Forrest Gump - reunion med Jenny
(Klassiker. Den där Jenny, alltså...)


8. The help - Constantine berätta för Skeeter hur värdefull hon är.
(Constantine är inte med mycket i filmen, men hon är bästbästbäst! Detta är lixom ganska subtilt, och det kanske är just det som berör mig så.)


9. The perks of being a wallflower - Charlie får en mental kollaps.
(Stackars, stackars älskade. Visst spelar han otroligt bra förresten? Det är skillnad på att spela en roll där man ska ta ut svängarna ordentligt, och på att spela en tillbakadragen, blyg roll med lite självkänsla och psykisk ohälsa.)


10. Gilbert Grape - Gilbert upptäcker att han har glömt Arnie i badkaret

(Tänk er ångesten. Fy.fan.)



11. TRE scener från "Anne of Green Gables)

Sitter visserligen och gråter mig igenom alla Anne of Green Gables - filmerna (12 timmar material sammanlagt) för de har en sån speciell plats i mitt hjärta. Men här kommer de tre mest berörande scenerna :'(
1 - Anne får stanna på Grönkulla
(Skippa pladdret om griffeltavlan och det faktum att Marilla är vansinnig för att hon råkat färja håret grönt och klicka fram till 2.15 Mitt hjärta tar ett skutt.)
2 - Matthiew dör i Anne's armar
(Hennes fosterpappa som har har ett superstarkt band med dör.)

3 - Anne och Gilbert talar äntligen om för varandra hur mycket de älskar varan.
(Vid den här tidpunkten har man följt Anne från att hon var 12 år upp tills hon nu är 19, och Gil och Anne har känt varandra under hela den tiden. ÄNTLIGEN fick de varandra. Bölaaar...)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards