alma Johansson wickman

Alla inlägg under juni 2013

Av Alma Johansson - 14 juni 2013 17:54

Det går bra nu, kompis, det går bra nu...


Trivs oerhört bra på min arbetsplats än så länge, har lyckats hålla en bra budget den här månaden och solen skiiiner (till och från)! Nu har jag helg, och nästa vecka är det midsommar, och är ledig hela midsommarhelgen :) Fantastico, eller hur?


Passar på att tipsa om lite görbra musik! Maria Mena! Skiter i om hon är en Loreen-kopia, jag tycker hon är awesome!


Av Alma Johansson - 10 juni 2013 00:46

Nu har jag färgat håret svart igen. Jippie! Back to moii again :) awesome!

Känns som om jag har fällt hår VARJE DAG sedan jag blekte det, men tydligen inte, eftersom det fortfarande verkar lika tjockt. Skumt...


 


Idag har jag varit med Zache, min älskade lilla prins. Jag, Rut, Jocke och lille Z gick på långpromenad. Det var så varmt så jag höll på att SMÄLLA AV! Väl hemma hade Z deckat i barnvagnen på vägen, och sen låg han i mammas säng och slumrade hur länge som helst och när han vaknade var han arg och ledsen. "MAMMMAAAAAA!!!" skrek han. Vad gör Alma då? Jo, hon hämtar nappflaskan och sprutar vatten på sig själv och säger "Nämen, är Alma tokig??" :D Det funkade! Jag fick honom att börja garva, och sen ville han komma upp i famnen och pussas och kramas. Efter att ha ätit mat och bytt blöja så ska jag plocka in disk innan jag hör "Ajmma! Ajmma! Ajmaa!! Pippi!"... han står altså och pekar på två träankor som han vill att jag ska ta ned till honom. Det var sjuh-vetes svårt att få honom släppa dem sen...


 


Anyways, jag börjar jobba på ålderdomshem imorgon så det är nog dags att krypa till kojs! Lite nervig kan man ju säga att jag är, men det kommer nog bli toppen :)


Av Alma Johansson - 6 juni 2013 00:31

Jodå, veckan har gått lite upp och ned. Har faktiskt haft ganska dålig livsstil, lika bra att vara ärlig. Mår pyton över det så det är nog dags att börja leva som en människa igen.

Anyways, nu har jag flyttat in lite grejjor i den nya lägenheten, detta diggas ;) Andra lasset (möblerna) kommer nästa Fredag och de håller på att tapetsera om så jag är bosatt hos mamma sålänge, i mitt gamla rum som nu kallas "gästrummet" ;)

Börjar dessutom jobba på älderboende nästa vecka ;) Oh yes, saker och ting har kirrats med storm. Skönt att få lite rutiner nu när skolan är slut (dags att vända tillbaka dygnet), och sköööööööööönt att tjäna lite pengar och känna att man jobbar med något tacksamt. 


Imorgon säger jag "farväl blond/brun/gula hår och "välkommen tillbaka svarta hår" Back to black!

 


 

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards