alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Flytt norrut, folkhögskola och sånt...

Av Alma Johansson - 27 augusti 2014 23:29

  


Hej! Någon som ser att jag är sämst i världen på att ta bilder? Mycket liv i luckan helt enkelt ;) (kvällens filmtime).

Anyways! Har bara bott här i tre dagar men det känns som om jag har bott här i flera veckor! Allt är toppen och det vimlar av filmnördar som jag själv - Ja Ölänningar, det finns folk som är like nördiga som jag tydligen ;)
Massa lärarande i film under dagarna, snack om film på eftermiddagarna och filmtime på kvällarna. Och galet roligt. Har träffat så många fina människor och skolan är superfin! Ska lägga in massa bilder på området senare, men här nedan följer lite bättre tagna bilder av dagarna jag har vart här hittils. PÖSS!

Ps. Jag har ett nytt smeknamn basserat på min norrlandsrädsla; Björnen. Japp...


 


 

 

 

 

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards