alma Johansson wickman

Alla inlägg under oktober 2014

Av Alma Johansson - 28 oktober 2014 00:11

Har vart sjukt kass på att uppdratera vad som sker känner jag.

Har nu under några veckor jobbat med en kortfilm på Edelvik. Jag och min vän Hildas manus blev utvalda att få göras till kortfilm som vi även fick agera regissörer till. Vi har fått samma inspelningsplatser: ett ödehus i skogen, men vi har väldigt olika manus.

Har vart skitkul och väldigt bra för mig att få testa på detta, få känna lite press osv. Nu är kortfilmerna klara och på Måndag har vi premiär på filmduk med hela skolan + några till som publik. Nervöst som in i....

Har tyvärr inga bilder från inspelningsveckan eftersom min mobil är dööööööd! ... (pisses me of). 


Nu har jag höstlov och tar en liten paus från allt! Flög med Hilda till Stockholm i Lördags. Ni som känner mig vet vad jag känner inför att flyga... största skräcken typ. Och ja... jag hyperventilerade som ett freak såklart, men när vi väl var uppe i luften kändes det faktiskt helt okej! Sedan mötte jag upp min pappa och vi checkade in på sjöfartshotellet i slussen. Sjukt mysigt! Vi åt mat på en vegansk resturang som hade sjukt goda dumplings och vegansk sushi! Underbart! och hotellet hade värsta frukostbuffèn där det fanns gott om veganska alternativ för mig :D

På Söndagen åkte vi buss hem till ön! Fick träffa mamma, moster, kusin, bror och brors flickvän och vi åt supergod mat och tittade på de två kortfilmerna vi har jobbat med. På kvällen kom en efterlängtad Ebba förbi och tog ett glas vin med mig :)
Idag har jag mest chillat, tagit promenad med Rutan, ätit tacos med mina föräldrar och kollat på film med dom; The fault in our stars. (mamma grät långt efter filmen var slut, I can tell.)

Resten av veckan ska jag träffa fler kompisar och hitta på roliga saker med min familj och på Lördag åker jag tillbaka till STHLM igen!


Ciao ciao!

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards