alma Johansson wickman

Alla inlägg under maj 2014

Av Alma Johansson - 13 maj 2014 11:53

Vad har gjorts i dagarna nu då? Tittade på eurovision med mamma och Febe. Fantastisk låt som vann tycker jag. Låter lite som en James Bond-låt. Har tagit promenader, fikat hos brushaaan och Ida... gjort mitt sista arbete i psykologi... och nada more. Jo, just det! Nationella prov i Engelska 6 igår... hearing gick åt H-vete. Har nog inte varit så dålig sen i högstadiet när jag var rebell och inte brydde mig. Reading gick okej, och speaking gick nog hyffsat bra tror jag.


However, låter väldigt pessimistisk och lite ytlig nu, men HATAR när pengarna tar slut innan sminket. Foundation och mascara är ju min grund lixom, och sen kan folk vara på en hur mycket dem vill med att man är löjlig som inte vill gå ut utan smink, men för mig är det som sagt min GRUND, som om någon skulle ta bort era underkläder typ. Sjukt obekvämt i sociala situationer, eller hur??

Men jag var förbi mamma igår och lämnade tillbaka hennes cykel och då fick jag lite foundation och en mascara av henne som hon inte ville ha. Tack, tack, tack mamma!

Har ju såklart bara mig själv att skylla för att jag inte lagt upp någon budget den här månaden, menmen... nu ska jag hoppa in i duschen. Ellerrrr? Champoo kostar ju också som ni vet ;) Nä, men allvarligt.. duschen NU!


Av Alma Johansson - 10 maj 2014 16:05

Det här KAN vara det mest ointressanta inlägg jag någonsin skrivit... meeeeeen det är ju pluggpaus så'atte...

Igår lagade jag spenatsoppaa till en hel armè typ. Hade köpt sånt där MEGAPACK från citygross och slösade en hel parmesan på soppan dessutom. (Ja, det är sjukt gott med parmesan i spenatsoppa). Men denna - billiga bör tilläggas - spenat smakar ju som... jag vet inte, något hästar äter typ? Det smakar gräs. Det är verkligen skillnad på spenat och spenat och nu vet jag inte vad jag ska göra med skiten för jag kan ju typ inte svälja den. Och jag som är så fruktansvärt rik den här månaden också! :D (NOT). Kommer inte slänga den dock, såklart... men jag har en känsla av att den kommer stå där i frysen minst ett år eftersom jag kommer undvika att äta av den... fyy.

Har fått min nya Xperia nu dock och är supernöjd! Fick HBO Nordic med i erbjudandet så nu kan jag kolla GOT och annat kul, helt utan limit!

Ikväll vart jag bjuden på fest egentligen, men ska titta på ESC hemma hos mamms.. :)

Nu är pausen slut! Ciao ciao!

Av Alma Johansson - 7 maj 2014 18:47

Denna veckan har pappa vart på besök. Tjevligt, tjevligt... ;)

Vi hade filmkväll i Fredags och efter det tvingade Ebbs med mig till puben med Eric och Nathalie. Efteråt vart det gitarrhäng med lite annat folk och slutligen slumrade jag gott... hemma hos mamma med hund i sängen(?)

Var hos farmor i Söndags med Rasmus, Ida och pappa. Åt god mat och spelade krocket. Kom näst sist fast än att jag ledde i början...
Lyckades krossa min mobil i bildörren innan vi skulle hem så nu har jag beställt ny och bytt abonnemang. Klockers, Alma, klockers!

Igår var vi förbi pappas sjöbod i föra. Superfin! Där ska vi hänga med poolsen i sommar tycker jag. Minns lixom inte hur det var när jag var där som liten eftersom... jag var så liten....

Och just det! Fick toppbetyg på nationella i Engelska 5 och är så supernöjd men fattar lixom ingenting. Vet inte om jag kollade fel när hon pekade på mitt betyg på skärmen eller om det verkligen var så bra. Känns som att jag sa "Uhhm, I don't know how to express myself" typ 100 gånger, och stavade fel på uppsatsen några gånger också.. 


Nu, efter en promenad med Rut i SPÖREGNET så har jag tagit ett varmt bad och ska skriva en uppsats om historiebruk. Önska mig lycka till!

Av Alma Johansson - 1 maj 2014 23:56

Kommer inte riktigt ihåg vad jag har gjort de senaste dagarna men... jag har vart ute på krogen en gång i alla fall, fast bara sista halvtimman typ. Jag har tittat på Titanic med Rutan... like bra varje gång :') Om inte bättre, nu när jag inte har sett den på ett år typ. Tog en lunch med Ebbs häromdagen och avslutade vid hamnen där det var två aggresiva svanar som jag inte ville vara i närheten av. Smakade Loka crush hallon för första gången. Bästa ever ju! Inte för sött och inte för smaklöst, utan helt perfa <3

Har ätit middag med mamms, Febe, Rasmus och Ida, och igår var det middag med päronen och Febs. Skulle gått ut, men jag deckade i badkaret så det blev inget med det, haha! Hade det faktiskt görskönt här hemma med Pretty Woman på TV och ett glas vin kvar sen förra helgen.

Pappsen är på besök så idag var det middag och så tittade vi på boktjuven. Tyckte inget vidare om den. Långdragen och putsad...


Nu när mitt vegas pro 12 fungerar igen kan jag äntligen börja editera! Trodde jag skulle ha förlorat den förmågan nu men det satt som berget! så nu ska jag göra klart min video emot vapen, och sen lägga mig och sussa! Nattie, nattie :)

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards