alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2014

En toppsommar!

Av Alma Johansson - 7 augusti 2014 23:23

Vill tacka för en grym sommar! Nu är den snart slut...
Det har vart superkämpigt senaste året och förra sommaren var nog ingen hit för min del men denna sommarn har jag hittat på massa skoj, träffat nya vänner, har trivts på min arbetsplats, haft goa kollegor och har känt mig generellt glad. Det var ett tag sen jag faktiskt kände mig generellt glad, och jag tackar alla inblandade för detta. Det enda negativa skulle nog vara mitt fysiska tillstånd under sommaren. Det vill säga mycket sjukdom, hög feber till och från osv.
Nu har jag bara två arbetsdagar kvar och är sedan ledig i två veckor fram tills jag flyttar till lilla, lilla Burträsk utanför Skellefteå för att gå på Edelviks folkhögskola. Känner ingen nervositet än så länge, så jag antar att det inte riktigt sjunkit in ännu kanske. Hyr som sagt ut min lägenhet i andrahand till far min ifall jag skulle vilja flytta tillbaka hit igen. Har dock svårt att tro att detta skulle vara mer än ett par månader. Nog för att detta är en älskad ö, men jag ha nog fått min dos nu ;)

Dessa sista drygt två veckor kommer spenderas med fina vänner. Min Götet-Carro kommer hit om ca. en vecka vilket ska bli awesomesauce!! Som jag har saknat henne. Nu ska denna slagga och ladda för kräftskiva med fina vänner imorgon! Godnatt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards