alma Johansson wickman

Alla inlägg under augusti 2014

Av Alma Johansson - 27 augusti 2014 23:29

  


Hej! Någon som ser att jag är sämst i världen på att ta bilder? Mycket liv i luckan helt enkelt ;) (kvällens filmtime).

Anyways! Har bara bott här i tre dagar men det känns som om jag har bott här i flera veckor! Allt är toppen och det vimlar av filmnördar som jag själv - Ja Ölänningar, det finns folk som är like nördiga som jag tydligen ;)
Massa lärarande i film under dagarna, snack om film på eftermiddagarna och filmtime på kvällarna. Och galet roligt. Har träffat så många fina människor och skolan är superfin! Ska lägga in massa bilder på området senare, men här nedan följer lite bättre tagna bilder av dagarna jag har vart här hittils. PÖSS!

Ps. Jag har ett nytt smeknamn basserat på min norrlandsrädsla; Björnen. Japp...


 


 

 

 

 

 

 




Av Alma Johansson - 7 augusti 2014 23:23

Vill tacka för en grym sommar! Nu är den snart slut...
Det har vart superkämpigt senaste året och förra sommaren var nog ingen hit för min del men denna sommarn har jag hittat på massa skoj, träffat nya vänner, har trivts på min arbetsplats, haft goa kollegor och har känt mig generellt glad. Det var ett tag sen jag faktiskt kände mig generellt glad, och jag tackar alla inblandade för detta. Det enda negativa skulle nog vara mitt fysiska tillstånd under sommaren. Det vill säga mycket sjukdom, hög feber till och från osv.
Nu har jag bara två arbetsdagar kvar och är sedan ledig i två veckor fram tills jag flyttar till lilla, lilla Burträsk utanför Skellefteå för att gå på Edelviks folkhögskola. Känner ingen nervositet än så länge, så jag antar att det inte riktigt sjunkit in ännu kanske. Hyr som sagt ut min lägenhet i andrahand till far min ifall jag skulle vilja flytta tillbaka hit igen. Har dock svårt att tro att detta skulle vara mer än ett par månader. Nog för att detta är en älskad ö, men jag ha nog fått min dos nu ;)

Dessa sista drygt två veckor kommer spenderas med fina vänner. Min Götet-Carro kommer hit om ca. en vecka vilket ska bli awesomesauce!! Som jag har saknat henne. Nu ska denna slagga och ladda för kräftskiva med fina vänner imorgon! Godnatt :)

Av Alma Johansson - 4 augusti 2014 23:15

Någonting som kan uppröra mig lite är hur folk som är inriktade på att kämpa för en av världens alla (typ miljoner) orättvisor kan rikta sitt finger åt den som inte kämpar för samma sak. 

Världen är otroligt orättvis, och det finns oändligt många orättvisor att kämpar emot. En människa orkar förmodligen inte lägga sin energi på allt som har gått snett på denna planet, för tja... vi är inte mer än människor. Den ena kämpar mot rasmism, för kvinnors rättigheter, djurens rättigheter, miljöproblematik etc. Att klanka ner på den ena för att den inte har lagt manken till vad gäller det problem DU anser är mest problematiskt eller värt att kämpa för är ganska trångsynt.
Du mår vara djurrättskämpe men har inte lyft ett finger för kvinnors rättigheter. Okej. Det är okej. Du kämpar för någonting.
Du kanske är feminist men äter gladeligen en stek på lördagskvällen. Who can judge? Du kanske har skänkt många kvinnor hopp eller kämpar åtminstone för det du anser är viktigt.


Detta är inte självklarheter. Jag talar ju självklart av egen erfarnhet. Låt folk ha SIN fight, för guds skull. Period.

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards