alma Johansson wickman

Alla inlägg under september 2014

Av Alma Johansson - 19 september 2014 23:58

För att uppdratera kort; grillningar ute i skogen med vackraste utsikten, kungabesök, filmhäng, valvaka med pizza, frukostknytis med breakfast club, lekparkshäng(?), resturangbesök, mördarleken, manuspicknicks, Pollys bakning, knattedans, grillning i berättarstugan, filmfilmfilm... livet leker ;)


                 

Av Alma Johansson - 3 september 2014 23:05


Helluuu! Kom på att jag har glömt uppdratera mig för er där hemma! Det har vart fullt upp nu, både i skolan och med annat skoj så allt har lixom flugit förbi i farten.

Kan börja med att säga att det fortfarande är awesomesauce, och att jag kommer hem på höstlovet! Har tack och lov en stockholmare här som jag kommer flyga med från Umeå eller Skellefteå till Stockholm, och sen kommer jag förmodligen ta bussen hem :) Slutet av oktober alltså!


I alla fall hade vi trevligt med öppen eld och dryckunder ett vindskydd i Fredags. Pic på dè!


  

Under Lördagen stack jag, Hilda, Frida och Roland in till Skellefteå och schoppade och fikade. Jag köpte två par gympaskor (ordentliga den här gången. Inte billiga alltså) eftersom att vi ska ha tre obligatoriska träningspass i veckan här på skolan PLUS att vi har gratis tillgång till gym och supervacker natur att gå powerwalks i (förutom i skogen bland björnarna *hosthost*). Köpte även en röd tunika och en grön kofta... och ÖRONPROPPAR... välbehövligt ;) Har en muppbild på mina kläder här nedanför. Försökte få med hela kläderna på bild. Någon som har ett tips på hur man kan göra detta bättre till nästa bild? 


  


  

I övrigt har vi haft gästlärare denna veckan och har fått lära oss lite om ljus och kameravinklar. Mycket teckniskt och praktiskt. Har faktiskt varit väldigt trött om jag ska vara ärlig. Men då har det i alla fall funnits filmkvällar med folket och cheesecake. Typ Anastasia och Pocahontas, awesomesauce right??


     

  

Idag fick jag brev förresten! Pappa har skickat efter mitt röstkort OCH jag fick ett brev att jag har ärende på expeditionen :O Jag fick för mig att jag hade gjort nåt dumt och fick en smärre hjärtattack, men folk förklarade att värdesaker som skickas inte läggs i den gemensamma postkorgen utan skickas till expiditionen för att hämtas upp. SÅÅÅÅÅÅ förhoppningvis är det mitt nya löshår och i så fall ska Michaela och Hilda färga mitt hår svart imorgon så jag kan sätta i det! Yayyy!


  

Ikväll har vi kört baklänges-kurragömma på hela området vilket har varit sjukt läskigt men också sjukt kul! Jag gav upp när vi skulle köra tjuv och polis, tog min fruktsallad och började blogga. Känns gött att få vara lite ensam ibland också faktiskt. Nu äre sussa som gäller, eftersom man ska upp vid sju imorgon...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards