alma Johansson wickman

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du.

Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika sätt. Tragiskt nog blir vissa uppfostrade med skev världsbild och får en skev syn på samhället. 
Väldigt ofta ser jag folk som besvarar kommentarer på sociala medier med "Amen, du... läs på lite". Om en sedan kritiserar detta uttalande får en höra "Det är upp till var och en att stå för sin egen utbildning". 
Well, nej. Jag håller inte med. Om du sitter på högre kunskap än en annan och vill bevisa att denne har fel så måste du komma med något bättre än "Läs på lite." Förklara! Vad behöver personen läsa på om? Är det någon speciell litteratur?
Börja inte med att attackera, utan INFORMERA. Om personen fortfarande väljer att vara ignorant efter detta, ja, då kanske det är på tiden för att bemöta denne med lite tuffare retorik.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards