alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

What ey weekend!

Av Alma Johansson - 2 april 2013 23:08

Har haft en kanonhelg!

I Fredags tog jag det superlugnt. Pluggade och avslutade med "spa-aktigt" hemma med soft musik, fotbad och D-vitamin-varor för att höja intaget. Hade funderingar på att gå ut men skippade det, kändes onödigt eftersom jag ändå skulle ut på Lördagen.


     


Sen vart det Lördag och då blev det ännu mer plugg. Jag kirrade flera uppgifter och satte igång lite med att plugga till nästa prov! 
Till kvällen kom min fiiiiina Fia <3 Vi lagade mat enligt mitt egna recept och drack lite vin, lyssnade på gammal 90-talssmörmusik àla Westlife och andra nostalgiska härligheter.

Sen var det utgång som var superlyckad och jag sov som en stock under natten vill jag lova ;)


 


 


 


Okej! Nu ska jag tipsa er om Almas krämiga pastarätt!


Räcker till ca 4 portioner

2 kycklingfilèer

1 paprika

2 vitlöksklyftor

2 burkar chili-och-paprika-creme-fraishe

En halv burk fetaost

en fjärdedels burk strimlade, soltorkade tomater

valnötter, mängd efter smak


Gör såhär:

Skär kycklingfilèerna i lagom stora bitar samt finhacka paprikan. Stek med salt, peppar, paprikakrydda, chilikrydda, cayenpeppar och pressad vitlök.

Mosa under tiden fetaosten och rör ihop med creme fraishen. Häll sedan ner smeten med kycklingen och paprikan. Häll till sist ner soltorkade tomaterna samt valnötterna. Blanda ihop och låt stå och puttra på svag värme i några minuter.

Servera med pasta, och jävlar va dina smaklökar kommer dansa!!


I alla fall, på söndagen gick jag och mamma och käkade på kina. Efter det gick vi och handlade och sedan kom Tomas och då åt vi riskakor med ost och tittade på film. 


På Måndagen firade vi mammas kommande födelsedag med middag med massa folk och sedan bar det av till Rasmus med Ida, Tomas och Rasmus för att baka tårta och spela spel.


Ja, och idag har vi firat mamma med tårta på morgonen, lekt lekar och nu till sist har jag slagit mig till ro och haft Gossip Girl-maraton.


Godnatt kära folket!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards