alma Johansson wickman

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Alma Johansson - 2 april 2014 21:30

Helluuu folks!
Vad har jag gjort i dagarna nu då? Studerat såklart. Jag och Veronica lyckades göra klart vårt powerpoint-arbete i historian som vi redovisade idag. Gick bra tror jag :)

Förövrigt så har jag gått promenader. Prominixat med Judit, prominixat med Rutan och den nya superackra hunden hon har skaffat, prominerat med Anna och chloe... och idag blev det en prominix med Emelie. Rutan hängde på mot slutet också :)

Sökt sommarjobb (sent ute som vanligt) håll tummarna för mig, snälla!


Förövrigt har jag faktiskt börjat måla! Har tidigare mest skissat och målat med kol, men nu har jag börjat med akryl också. Försöker hitta min egen stil. 
Världens bästa mamma fyllde år idag så hon fick en blomma av mig, och den första tavlan jag målade! Hon blev jätteglad och den passade väldigt bra in i hennes hall som har några blåa detaljer i sig.
Gjorde även ett försök att måla av mig själv igår typ... gick inget vidare. Den blev superskev så jag lägger bara upp en del av bilden. Måla av är lixom inte min grej.. jag vill ha fria händer när jag målar. "Låta känslorna tala åt penseldragen", haha!


 


 


JAG VET att min signering blev skit. Har inte riktigt lärt mig föra den med pensel heller, haha! Och jag skippade ögonen. Testade med ögon först men jag tycker tavlan ger mer uttryck utan dem.


Annars var det trevligt hos mamma, med lite folk och tårta! Nu ska jag sussa (tidigt för att vara mig)... kanske läser något kapitel ur Vindsträdgården - som hittils inte alls är så charmigt dålig som folk påstår... enligt mig i alla fall.

Ciao!


Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards