alma Johansson wickman

Alla inlägg den 18 april 2014

Av Alma Johansson - 18 april 2014 21:57

Sitter här med kokande feber igen... sådär någon gång i månaden eller så. *Suck*... och ja, jag har väl inte haft världens varmaste kläder på mig när det har blåst osv. ... suger på halstabletter, käkar potatisoppa och dricker proviva. Har slängt i mig typ 3 paket proviva! Bara för att det är så lent för halsen och gott som fan på det.

Har studerat lite men det känns faktiskt lite småjobbigt när jag är blir helt hög av febern, så det har mest vart filmfilmfilm när jag inte har sovit såklart. What to do, what to do?

Ska faktiskt lägg upp de nya filmerna jag har sett här! Ger en kort beskrivning och ett betyg för jag orkar lixom inte sitta och skriva hela recensioner just nu. Men här är lite filmtips... dessa är inte superkända och omtalade i år. Kommer göra en lista av oscarsnominerade filmer senare, så för tillfället får ingen av dem vara med. Ok? Bra..


The east (Alexander SKarsgård, Brit Marling, Ellen Paige)

 

  


Sarah jobbar för ett privat underrättelseföretag och skickas ut som "spion" för att infiltrera undercover i den den ökända miljöaktivistgruppen "The east" - i filmen kallad terrorister, som tar till grova metoder för att få fram sitt budskap. "Här ska du få smaka på din egen medicin", ungefär... "om du är VD för ett företg som släpper giftig olja ute i havet, så dränker vi ditt hem i giftig olja"... ungefär...


Miljöaktivisterna skrämde jävla livet ur mig! Värsta sektsignalerna, och görflummiga.

Men jag gillade den faktiskt, det gjorde jag. Det var dessutom precis den här moralkakan jag har letat efter, så titta på den direkt vettja! Inte det bästa jag har sett, men absolut bra och sevärd! 7/10


Trailer




Uwantme2KILLhim?

 


Brittiskt drama om en tonårspojke (A lad, mate... ;)) som blir inblandad i en farlig situation via internet.


Ja, för att vara kort är det väl allt jag kan säga om den filmen, so far. Tänkte... brittisk, good! Tänkte... ganska okänd, spännande! SÅG DEN och tänkte... det känns lite som en britttisk serie? Inte en dålig brittisk serie, utan en bra en. Kanske beror på att det inte var några direkt stora skådisar med, jag vet inte. Men det var kanske inte något superspeciellt med den, förutom en och annan twist. Helt okej, dock :)

5/10 (skitjobbig huvudkaraktär dessutom *kräks*)


Trailer



Barefoot (Evan Rachel Wood, Scott Speedman)

   

En oansvarig "looser" (äveen kallad Jay) jobbandes som städare på ett mentaljukhus möter en patient vid namn Daisy, som efter ett lyckat rymningsförsök berstämmer sig för att följa efter Jay. Jay ser en chans att använda henne som date på ett bröllop för att göra sina föräldrar nöjda.


Lite lilla sjöjungfrun-story... "Handsome guy helps helpless girl"-thing. (fast han utnyttjar ju henne lite i den här dock.) 

Jag gillar faktiskt Evan Rachel Wood. Hon är en av de unga barnskådisar som det aktiskt går bra för och jag har alltid diggat sättet hon agerar "starka reaktioner" på faktiskt, när hon blir arg eller ledsen eller skriker och är galen. Haha, kanske låter sjukt, men hon gör det väldigt bra och naturligt tycker jag. Den andra grabben har jag typ aldrig sett... skittråkig förövrigt.

Ganska bra, inte dålig, inte skitbra. Bra, och lite annorlunda story för att vara romantisk dramakomedi faktiskt. 6/10

Trailer


Lovelace (Amanda Seyfried, James Franco, Peter Sarsgaard, Chris North)

 

Den sanna historien om porrskådespelerskan Linda Lovelace som speelade in ett antal porrrfilmer under 70-talet. Här får vi följa hennes (förjävliga) liv bakom kamerorna och livet vid sidan om med hennes (vidriga) man.


Japp, lite manshat efter denna, I can tell. FYFAN. (Det släppte dock sen)... kommer inte se om den.

Trovärdigt skådespeleri, väldigt obehaglig dock... men obehaglig betyder inte dålig. Tror att detta kan vara nyttigt för folk att se, och för att få en liten inblick i hur porrindustrin i vissa fall behandlar/behandlade kvinnor. 6/10


Efter ni har sett den här trailern så kanske ni fattar varför jag tog en så grov bild. Vet inte vad de tänkte när de gjorde den? Det är inte en komedi ni kommer få se om ni tittar på "Lovelace", då borde ni söka vidare, I can promise! Dem luras bara... ;(





 

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards