alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Stirrig, stressad...

Av Alma Johansson - 20 mars 2014 20:09

Idag har jag stressat hela dagen på grund av ABSOLUT INGENTING! Jag åker till Göteborg imorgon för att fira min kära Carro som fyller 22 år idag! Whoop, whoop! Vi ska ut några stycken och äta och sedan parta loss på ett uteställe i Götet. Det blir toppennice tror jag och är superpepp på att träffa Carro. Görlängesen! 

Problemet med mig är bara att jag blir så otroligt stressad när jag ska åka någonstans. Även fast jag åkte tåg själv första gången när jag var 9 år och har gjort det mååååååååånga gånger sen dess så blir jag stirrig redan dagen innan. Är rädd att jag ska glömma viktiga saker som biljett, plånbok eller mobil, eller att jag ska missa tåget. Ser ett katastrofsenario framför mig hela tiden hur tåget lämnar perongen utan mig, eller hur jag rotar i väskan efter biljett och inte hittar någon... eller hur jag har glömt mobilen, och så står jag där och söker febrilt efter Carro som är spårlöst borta och så kan vi inte få tag på varandra. Vet att det bara är dumheter förstås, men kan inte låta bli att bli stirrig över det. 

Så idag har jag tvättat kläder och fixat lägenheten lite (hatar att komma hem till en stökig lägenhet) ochtimmarna har bara sprungit förbi och runt åtta skulle jag plugga... men jag orkar verkligen inte. Kroppen blir helt slut av så onödig stress. Så jag ska faktiskt ta och lägga mig ner och lyssna på lite musik och hoppas att jag somnar så jag är pigg inför imorgon.


Fick förresten paket på posten idag! Jag har beställt två böcker från tradera ;) Denna bokserie "Flowers in the attic" eller vindsträdgården som den heter på svenska, är en typisk klassiker som tog en hel generation med storm under 70-talet (?)... tydligen skräplitteratur och ja... ni ser ju hur framsidorna ser ut, haha! Handlar i vilket fall om fyra syskon (två småttingar, och en bror och syster i tonåren) som blir instängda på en vind. Tydligen blir den äldre brodern och systern förälskade i varandra. Det lät konstigt och spännande tyckte jag så jag ville låna dem... fanns varken på bibliotek eller i nätbokhandel. Tydligen är de så gamla så man får hitta äldra utgåvor på auktioner och liknande. Fick dessa görbilligt på tradera, så jag struntar i om det är skräplitteratur... ska blir spännande att se om de verkligen är så charmigt dåliga som folk påstår.


 


Nu ska jag fortsätta göra ingenting, Hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards