alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Finfina dagar i Göteborg

Av Alma Johansson - 26 mars 2014 17:53

Åkte som sagt till Göteborg i Fredags, och det var såååå skönt att komma bort och bara koppla bort alla must do's och bara leva och ha det supergött! 

Anlände relativt tidigt till Göteborg där Carro mötte upp mig på stationen. Vi åkte hem till henne och vhillade lite innan vi började fixa oss inför kvällens utgång. Carro hade ju fyllt år dagen innan så vi skulle ut och äta, ca 10 pers...

Fem av oss tog sällskap dit tillsammans. De andra tog jag aldrig bild på tyvärr.


 

Middagen var supergod och det var jättetrevligt! 
Fördrink: Sour Italian (eller nåt?)

Varmrätt - Hjort med potatiskaka, skogssvamp, rotfruktschips och rödvinssky. Ooooh myyy gooood, vilket jäkla kött! Så gott!

Dessert - Creme Brulè och hallonsorbet med riven, vit choklad


 

 

  


Efteråt vart det partyparty som gällde. Det var ett stort ställe med många rum och trappor. De spelade olika musik i olika rum och till en början kändes inget direkt bra. Det var inte förns runt halv ett som de drog igång bra musik, och då körde vi som var kvar på! Det stängde vid tre och Jag, Petri och Carro tog oss hem till Carros lägenhet där Issa låg och väntade på oss.

Denna säng var himmelriket, måste jag säga!


 

Dagen efter åt vi frukost tillsammans; Jag, Carro, Petri och Issa. På eftermiddagen kom Carros familj förbi med värsta goda kall-maten för att fira vår kära Carro. Resten av dagen blev chilldag med film och lite så.


 


På Söndagen bjöd jag Carro på bio som födelsedagspresent. Det blev "Saving mr. Banks" som var otroligt bra! Tom Hanks spelade Walt Disney såååå bra. Det var verkligen på pricken! 


Sen var det måndag - sista dagen. Vi tog ddet ganska chill denna dag också. Mot kvällen lyxade vi till det med grönsaker, dipp och vin medan vi tittade på film och hade det görmys!.
Ganska onyttig helg, men man åker ju inte bort varje dag lixom..


 


Igår kom jag hem... men inte hela vägen. I Kalmar var det regnstorm så Ölandsbron var avstängd för tung trafik. Kunde altså inte ta bussen över bron så jag fick lite panik. Fick tack och lov sova hos Marie där Joel också skulle sova. Så de hämtade upp mig på stationen. Vi kom hem efter att ha hämtat Leon på dagis och det kändes helt underbart att få ta en varm dusch (Jag var sååå kall) och sedan hoppa i myskläderna. Under tiden lagade Joel Pasta carbonara. Blev supergott! Efter att ha slumrat någon timma tog alla tre tag i vår hemtenta som skulle varit klar i Fredags. Fick den klar, men somnade inte förns vid två, och skulle upp vid 6.
Så alla tre satt som zombies på lektionen idag och när jag kom hem deckade jag i TRE TIMMAR. Inte med flit faktiskt, jag somnade i soffan och fick värsta chockeen när jag vaknade!
Nu ska jag göra en uppgift om historiebruk. Det ska bli spännande!


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards