alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Filmer jag aldrig kommer att se...

Av Alma Johansson - 26 april 2014 17:22

Jag är före i skolplaneringen nu! Känns awesome! Ska bara köra på till månaden är slut och sen är det ganska lugnt fram till slutproven. Ska göra allt det jag har längtat efter... typ måla, skriva, ut i vårvädret och gå, UMGÅS osv.

brorsan är hemma nu i alla fall och Affe och pappa kommer hem nästa vecka så det känns tuppenkalkon att familjen blir samlad igen :D Jag kör sluttampen tills dess som sagt.

I alla fall så var jag tvungen att läsa Othello till en uppsats i Litteraturvetenskapen och då tänkte jag att "Den hade jag ju aldrig läst om jag inte var tvungen"... kom att tänka på vad många filmer jag aldrig kanske skulle sett om jag inte var TVUNGEN och nu ska jag göra en lista på filmer jag aldrig kommer att se, även om jag vore tvungen. Never ever, så att säga... ;)


1. Exorsisten

Aldrig i jävla livet. Jag lägger varken upp bild eller trailer för jag vill inte stöta på huvudkraktärens vidriga ansikte. Seriöst talat, jag har bara sett en bild av Linda Blair som demonbesatt när jag var runt 10 år eller nåt, och det räckte för att jag skulle bli skrämd från vettet. Drömmer fortfarande mardrömmar om henne och hjärtat hoppas lite när jag hör filmtiteln. Inte lika illa längre dock, menmen...


2. Irreversible


 

Fransk film (?). Detta ska i stort sätt vara den mest brutala, verklighetstrogna filmen som gjorts. Filmen går baklänges och är centrerad kring en grov, brutal våldtäkt som jag har hört pågår i ca. en halvtimma av filmens gång. Vet inte om det stämmer att den pågår så länge. Tydligen ska filmen innehålla en annan extremt brutalt våldsamt incident där ett huvud krossas i några minuter. Folk som har sett denna varnar alltså fler människor från att se den så jag överdriver lixom inte. Förstårr inte varför den inte är förbjuden om den är så fruktansvärd? Poängen med filmen är inte att ungdomar ska sitta och skratta över blod och våld som i hostel typ, utan folk ska verkligen förstå hur verkligheten ser ut och regissören vill skapa en obehaglig atmosfär så att tittaren faktiskt mår dåligt och förstår hur hemskt detta är. Den ska vara väldigt bra ur ett konstnärligt perspektiv, men ALDRIG...


3. The human centipede


 

Ja, varför i H-vete skulle jag vilja se den? What's thee point? Det är ju bara vidrigt...


4. Passion of the christ

 

Två timmar tortyr? Nej tack... okej, jag kanske skulle kunna se den NÅN GÅNG bara för att den ska vara bra och eepisk, men jag ser inte riktigt poängen med att se någon plågas igenom en hel film.


5. Hottie and Nottie


 


Okej, den här filmen får stå för alla extremt dåliga lågbudgetfilmer jag aldrig kommer att slöa min tid på, inte ens bara för att de är så dåliga. Möjligtivs Ed Wood-filmer, men där tar det stopp!


Trevlig helg. Nu ska jag ägna mig åt viktigare saker ;)

      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards