alma Johansson wickman

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Alma Johansson - 14 mars 2013 10:42

Ge högst en kvart av er värdefulla tid till att läsa nedanstående länk:


http://www.dn.se/kultur-noje/basta-beatrice-ask


Wow, Jonas Hassen... har aldrig hört talas om denna människa innan (är jag oallmänbildad nu?) men det krävdes endast fem minuter innan jag insåg att jag läste en artikel skriven av en given förebild angående författaryrket.

Risken finns att jag inte riktigt kan formulera mig rätt nu, jag är lite speachless!

I alla fall... jag bugar och bockar och tackar och grattar dig, Jonas Hassen, för att du lyckats plocka fram rätt ord och för att du förmår att driva fram empatin och motivationen - i alla fall hos mig. Jag hoppas att det var den önskade effekten?


Som jag tidigare sagt, Rasism bör inte mötas med AGGRITION utan med INFORMATION, vilket jag tycker att denna människa klarar galant.  Lyckas detta beröra er som läsare så uppmanar - eller föreslår jag lite försynt - att ni sprider detta via sociala medier. 


Tänker inte starta analys eller diskution nu, det tar vi någon annan gång, återkommer med fortsättning nästa vecka men just nu väntar lägenheten på att städas, kläder på att tvättas och skoluppgifter på att avklaras.


Ciaooo!



Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards