alma Johansson wickman

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Alma Johansson - 18 mars 2013 19:10

Min kära Carro från ön utanför Götet har vart på besök. Vi har haft en underbar helg med mycket skratt och knasigheter.

På Fredagen anlände hon och då käkade vi lite munch (Middagslunch) och gick på musikquizet senare under kvällen.

På Lördagen tittade vi på film, fikade med Jullan och Siri och Zacke och sedan vart vi bjudna på middag hos Erika med mamma, Erika, Helene, Jullan och Zacke :) Supergott och jättetrevligt. Kvällen avslutades med utekväll.4

På Söndagen firade vi st. Patricks!! Vi målade fyrklöver på kinderna och klädde upp oss i grönt. Jag hade hatt och Carro hade en Irish-princess-krona. Efter att ha handlat satte vi igång celtisk musik och började laga Irish-stew.

Bilder nedan

I

I

V


 


Blev jäkla gott, men liiiite för salt! Gott bröd kan jag tillägga ;)
Och visst var vi schnygga? :P


 


Vi drack irländsk öl såklart! Guiniess ;) Väldigt gröddig och god öl. Självklart färgade vi den grön dagen till ära ;)


 


Till efterrätt gjorde vi mint-chokladpudding, gööööööörgott!! Tack Irland för att ni lär oss nya smaker ;)


 


Och sist men inte minst avslutade vi med Irländsk film och endast grönt godis. Vi följde det gröna mönstret hela dagen. Jag satte på mina dioder på grön färg och vi hade gröna servetter ;)


 


Kanondag! Vi somnade gott kan jag lova ;)


Ciaooooo!

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards