alma Johansson wickman

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Alma Johansson - 15 mars 2013 11:10

 


Fia färgade mitt hår igår. Jag hade köpt två olika färger. Den ena var stark, den andra var svag. Resultatet blev jäkla blandat. Tänkte lägga upp en bild där jag pekar finger men tänkte att... okej, det var tur att Fia färgade och inte jag. Annars hade det sett galet mycket värre ut.
Någon timma senare upptäcker jag att mina chinos har fått rosa fläckar och jag blir så arg så jag börjar skrika och rabblar en rad svordomar hela vägen ner till källaren, kastar in byxorna i tvätten och rabblar några svordomar på vägen upp. Kommer på att jag har en jacka som ska hämtas ut och då blir jag ÄNNU fattigare! Yay! Fattig och ful...

Och idag vaknade jag på fel sida kan man säga. Springer ner i källaren och fläckarna är kvar. HUR ARBETAR MIN HALVA HJÄRNCELL!!!? Vem färgar håret i nya byxor?? VEM!!!?

Kommer hem till en skitig lägenhet där kläder ligger utspridda överallt och dammkornen susar omkring som pollen i atmosfären. Jag ska ladda telefonen men "NEJ"! sa den... "Jag är självmordbenägen, envis och vill inte vara din mobil längre, Alma."
SååÅ jag meckar, jag googlar, jag testar, men den är den är förbannat enveten. Så då ber jag till högre makter. Jag går till och med ner på knä och bönar intensivt om hjälp. Testar igen och... YES!! Den sätter igång. Så jag tackar, tackar och tackar och lovar att jag ska bli en bättre människa. 
Sen går det några minuter och jag tänker för mig själv "Fast jag måste ju inte bli troende bara för att min mobil satte igång. Jag menar... varför skulle högre makter bry sig om min mobil? Det var väl min tankekraft helt enkelt :)".. sen går jag fram till mobilen och ska kolla klockan och.... där slocknade den igen.

   FUCK YOU!! - tänkte jag.

Sen satt jag och väntade på mitt möte och läste i Ölandsbladet om världssvälten och då fick jag en klump i magen och tänkte... uuuuh, mitt ego är stort som en kartong (Judit gjorde psykologitest på mig igår och kom fram till att mitt ego är stort som en pappkartong) och då skämdes jag lite, bad lite motvilligt om ursäkt och lunkade hem efter mötet med skam i blicken.


För saken är ju den att jag kan färga mitt hår igen, jag kan färga mina byxor mörkare och hoppas att det hjälper, mina pengar trillar in i slutet på månaden, jag kan resa mig ur fotöljen och ta tag i dammsugarn, jag kan lämna in min mobil på lagning... men det hungriga gatubarnet kanske bara kan vända sig till högre makter för överlevnad.

Så jag överlåter mina böner till dem som behöver det och nu ger jag faan i självömkan. (Även om man FÅR klaga över en dålig dag ibland.)

Bring it on Carola! You know what I mean!!

http://www.youtube.com/watch?v=-o5UsBJ1V4o ;)


DAGENS STORA PLUS!! CARRO KOMMER HIT FRÅN GÖTEBORG!! Skriver mer om det sen ;)

 

Ciaooo!

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards