alma Johansson wickman

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Alma Johansson - 16 februari 2014 14:56

Inne på dag fyra och har fortfarande feber. Tänkte att det kanske skulle ge med sig vid det här laget, men ICKE! Jag är nog inte ensam om att få sån där vidrig ångest när man är sjuk. Man ligger ju bara inne och tar lixom inte tag i nånting. Det är som om livet står på paus. Sen när man är frisk igen tar det några dagar innan den där ångesten släpper totalt... ush.

Idag var Ebba här i alla fall. Hon var och handlade åt mig eftersom jag inte kan ta mig utanför dörren, haha! Sen tittade vi lite på film :)
Appropå film så såg jag "Frozen" för första gången igår. jag har vart jätteskeptisk emot den tidigare. Jag gillar inte riktig när disney gör datoranimerade filmer. Tycker de borde lägga ner mer energi på att jag göra en fantastiskt vacker TECKNAD film, precis som i gamla tider. Saknar the golden age :/

But boy, was I suprised! Den var faktiskt helt fantastisk! Fick en lite härlig, konstigt, lustig, obeskrivlig känsla av den.
Dessutom föll jag pladask för låten "Let it go" som dessutom har blivit oscarsnominerad i år. 
Så här är kommer en YT-video av en cover en afro-inspirerad barnkör har gjort. Videon är lite sådär, men blunda och lyssna! DETTA ÄR AWESOMESAUCE! Håll tummarna för att den här låten vinner oscar nu!


Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards