alma Johansson wickman

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Hur gammal är jag egentligen?

Av Alma Johansson - 21 mars 2013 19:22

Idag tänkte jag att fan... jag börjar bli en tant. Jag är 20 år, livet har precis börjat och ändå känns det som att vuxna vuxenlivet succesivt närmar sig med stormsteg. Jag vill inte än. Snart står man där i Ikea-kön med tre små skrikande kultingar och väntar på köttbullarna. Känner på mig att jag kommer bli en Svensson. Risken finns att jag stöter på en öm punkt nu, men det här är ju min dagbok och jag måste ju få skriva av mig. 

Jag är 20 år och en Nyhetsmorgon-och-Efter-tio-tittare med hirsgröten på bordet ett glas rött på Lördagskvällen i kombination med lite 50-talsmusik. Jag klagar på dagens ungdomar (inkluderar inte mig själv) och avskyr hur långt teknologin har tagit oss. Jag skulle hellre stanna hemma och koka nyponsoppaa än att åka in till Kalmar och schoppa. Jag skulle hellre ta en tripp ut på landet än att åka till en storstad. 


Men så kom jag på att samtidigt är jag en disney-tittande, lekfull, knasig och stojjig peron. Jag älskar att pyssla och leka. Jag saknar att vara barn, och jag älskar barnet i mig själv. Jag kommer aldrig släppa den sidan och jag ger fullständigt fan i vad folk tycker om den saken. Jag vill ut i skogen och leka i mullekojan, leka med kottar och laga stubbe-mat. Jag VILL vara barn.


Och samtidigt är jag tonårsseriefantasten, sminkfanatikern och en riktig partyprisse. Jag älskar att hänga med mina vänner, vad vi än hittar på. Inte bara för att dom är fantastiska, men för att umgås med folk. Jag diggar aatt ta en fika en hel skock av kompisar, jag älskar fredagsquizet med gänget. 


Så vilken ålder landar man på egentligen, när man är både tant, barn och tonåring?

 
 
Ingen bild

Pappa

23 mars 2013 04:22

Med de föräldrar du har är det ingen risk att du blir tant ;) Var den du är och behåll barnasinnet!

 
Ingen bild

Emelie

26 mars 2013 20:24

Jag tror du landar på "människa" rätt och slätt! ;)
//Emelie från gamla klassen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Johansson - 16 december 2015 21:45

Som rubriken säger: utgå inte från att folk har samma kunskap som du. Precis som att folk inte har samma utgångspunkt eknomiskt eller könsmässigt etc. så har inte heller folk samma utgångspunkt angåene kunskap. Folk blir uppfostrade på helt olika s...

Av Alma Johansson - 12 december 2015 19:00

Har inte skrivit på bloggen på jättelänge och nu när jag väl skriver så är det om nåt så ointressant som detta. Well, well... Satt och funderade på om jag skulle laga böngryta eller fisksoppa och så dök ordspråket "Du är vad du äter" upp, och jag sat...

Av Alma Johansson - 26 oktober 2015 19:46

Har nu varit hemma i en vecka. Hängde hos mamms första dagarna och har nu mot slutet varit i min gamla lägenhet på Öland som papps nu hyr i andrahand av mig. Kommer vara i Kalmar nu i några dagar och sedan drar jag på nya äventyr (inte helt 100 på va...

Av Alma Johansson - 16 oktober 2015 21:40

Båda mina roommates är på HK, min klass är på HK, alla Lundastudenter är på HK. Och själv är jag sjuk, tråkig och fattig, får ligga här i sängen i min ensamhet och Hitchkock-maraton.  Hoppas ni har en trevlig Fredag, guys!  Åker förmodligen hem till ...

Av Alma Johansson - 12 oktober 2015 21:47


Satt och pratade i telefon igår med min kära kusseluring Rut och så frågade hon: vad hände med din blogg egentligen? ... och då tänkte jag; ja, VAD hände med min blogg egentligen? Det är ju så att det faktiskt var ungefär ett år sedan jag uppdrater...

Presentation


Hello Folks! Kulturfanatikern kommer uppdratera en del om film, böcker, musik och annat kulturellt över lag på denna blogg. Ni kommer även få ta del av min vardag och mina personliga åsikter om saker och ting.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards